Často se setkávám s otázkou ze strany klientů a přátel, z čeho je odvozen název naší realitní kanceláře. Skrývá se za tím záliba v hlavolamech z dětských let, slabost pro antickou historii, nebo snad úplně něco jiného…?
Pokud jste někdy stáli před úkolem vymyslet jednoduchý, zapamatovatelný a výstižný název společnosti, jistě mi dáte za pravdu, že to není nic jednoduchého. Nápadů vždy padne spousta. Řadu z nich však již někdo použil před Vámi, mnohé až moc připomínají názvy jiných firem či výrobků. Také jsme se chtěli vyhnout cizojazyčným spojením typu „real, estate, invest, home, corporation“ nebo jakékoliv prvoplánové asociaci s realitní činností. Při tom všem jsme museli přemýšlet, jak lze tento název následně využít k následné propagaci.
KRÁTCE K MÉ OSOBĚ:
Od roku 2.000 se zabývám poradenstvím v oblasti financí. Začátky nebyly jednoduché. V té době jsem končil studium prvního ročníku vysoké školy lesnické a dřevařské s velkými a smělými plány v oboru dřevěných staveb a konstrukcí. Jako asi každý student jsem vyhledával nějakou brigádu či přivýdělek. Důležité pro mne ale bylo, aby mi tato práce poskytla nějakou zkušenost či přidanou hodnotu. Pochopit finanční toky, které jsou základem pro chod jakékoliv firmy či podnikání, mne přimělo se o tento obor více zajímat. Postupně jsem se vzdělával a sbíral první obchodní zkušenosti. Pro studenta v „kopačákové kravatě a mokasínech na nohách“, který v Brně krom svých spolužáků nikoho neznal, to byl vskutku oříšek. Několikrát jsem přemýšlel, že s tím, jak se říká – seknu… Proto jsem se začal více specializovat na oblast financování nemovitostí, kde jsem viděl velký potenciál. Během pár let jsem studium vysoké školy zdárně ukončil a v oblasti svého podnikání jsem se mezi své klienty zapsal do povědomí jako odborník na hypotéky, úvěry a financování koupě nemovitostí. Svou produkcí v oblasti úvěrů jsem patřil mezi poradce s nejvyšším výkonem v celém zemském ředitelství makléřské společnosti, se kterou jsem spolupracoval…
Pravidelně se na mne obracela řada klientů na doporučení, abych jim vymyslel a spočetl, na jakou výši úvěru dosáhnou a jakou nemovitost si za něj mohou pořídit. Chyběl tedy již malý krůček k tomu, jednoduše se zeptat, co hledají, kde za kolik… a tuto nemovitost se pokusit svým klientům nalézt. Tímto začala kapitola mé osoby jako odborníka na prodej nemovitostí. Zázemím, reklamou, širokou inzercí jsem se chlubit nemohl, proto jsem po nějaké době využil příležitost pracovat v jedné nejmenované realitní kanceláři, se kterou jsem již nějaký čas spolupracoval jako výhradní zprostředkovatel úvěrů pro jejich klienty. Během jednoho roku jsem se stal nejúspěšnější prodejce nemovitostí v této realitní kanceláři, proto se nabízela debata s vedením, jak dál. Toto jsem však neměl dělat. Můj požadavek se nesetkal s pochopením a já se ocitl, ze dne na den, před výzvou – rozjet vlastní projekt realitní kanceláře s vlastním financováním prodeje. Tím se začala psát kapitola realitní kanceláře RUBIKO…
VÝZNAM NÁZVU RUBIKO MĚL VÍCE ÚHLŮ POHLEDU:
1) BÁJNÁ ŘEKA RUBIKON
Rubikon je řeka na Apeninském poloostrově v severní Itálii, dlouhá cca 80 km, ústící do Jaderského moře, severně od města Rimini. V antické době byla řeka považována za hranici mezi římskou provincií Předalpské Galie a Itálií. Římské právo zakazovalo kterémukoli vojevůdci překročit řeku se stálým vojskem. Když neuposlechne, stane se nepřítelem státu. Zákon tak chránil republiku před vnitřní vojenskou hrozbou.
NAŠE PARALELA: Každý obchod v naší kanceláři musí mít jasná pravidla a právní mantinely, které nelze pro bezpečí celé transakce překročit. Právní garance a jistota musí být vždy na prvním místě…
2) KOSTKY JSOU VRŽENY
10. ledna roku 49 př. n. l. stál Gaius Julius Caesar, při návratu ze svého triumfálního vojenského tažení v Galii, díky kterému zbohatl a stal se takřka nejbohatším mužem tehdy známého světa – před rozhodnutím: Buďto rozpustí vojsko, bude zajat a možná i zabit, anebo vojsko nerozpustí a rozpoutá tím občanskou válku. O tom, co se dělo dál, je již jiný příběh. Přesto se Caesar zapíše do dějin jako symbol nejvyššího panovníka Římské říše.
Při překročení řeky Rubikon měl Caesar pronést ony slavné věty „Kostky jsou vrženy“ a „Překročit Rubikon“. Obě věty mají prakticky stejný význam: Udělat osudové rozhodnutí které nelze vzít zpět…
NAŠE PARALELA: Rozhodnutí vrhnout se vlastní cestou do prodeje nemovitostí pod vlastní značkou RUBIKO bylo rychlé a téměř neplánované. Proto si dodnes velmi vážím důvěry mých klientů, která mne i nadále zavazuje v poskytování neustále kvalitnější péče…
3) RUBIKOVA KOSTKA
Rubikovu kostku snad ani není nutno představovat. Je to mechanický hlavolam, který se stal hitem na přelomu 70. a 80. let 20. století, kdy byl vyráběn v milionových sériích a stal se nejprodávanějším produktem na Zemi. Vynalezl ji maďarský sochař a architekt Ernő Rubik 19. května 1974.
NAŠE PARALELA: Moje profesní kariéra a postupné nabývání zkušeností se skládalo podobně jako tento známý hlavolam. Vnímám tak i samotnou službu realitního a úvěrového specialisty nebo řekněme cestu klientů k vlastnímu vysněnému bydlení. Je zapotřebí neustále kombinovat různé spolu související oblasti. Nelze poskládat nejprve jednu stranu kostky, protože když začnu skládat druhou, ta první se „rozhodí“. Mou filozofií je: Pouze ten, kdo rozumí všem oblastem, dokáže je vzájemně provázat tak, aby výsledek byl bezchybný a dokonalý. Tak jako má krychle 6 stěn, cesta k vysněnému bydlení se opírá o několik oblastí: financování, proces zprostředkování prodeje, právní servis, prezentace a fotografování, vnitřní architektura a rekonstrukce, a tou šestou stranou je osobní přistup. Za svou praxi bych mohl popsat plno hezkých a mnohdy i napínavých příběhů milých klientů. Rád potkám své klienty a ještě raději si nechám povídat o tom, jak bydlí…
Ing. Jaroslav Šilhavík
jednatel