V novinkách nezávislého portálu REALITY MORAVA a ČECHY byl publikován článek, v němž se pojednává mimo jiné o nutnosti kvalitní prezentace a fotodokumentace. Souhlasíme, jde o zásadní a nutnou součát prezentace vedoucí k prodeji bytů či domů. Jako příklad kvalitní prezentace a poutavých fotografií byl použit inzerát RK RUBIKO. I Vaše nemovitost může mít profesionální provedenou a upravenou fotodokumentaci.

Jak nedávno zjistil průzkum Českého helsinského výboru, inzeráty na byty v Česku jsou v 5% diskriminační. Od března do června posuzoval výbor 500 inzerátů s domy a byty a nebytovými prostory od realitních kanceláří i jednotlivců, a to na portálech sreality.cz a bezreality.cz.

Diskriminační texty obsahovaly hlavně požadavky, že by zájemci měli být bezdětní nebo měli mít maximálně jedno dítě, nebo že by neměli být cizinci. „K diskriminaci zájemců o pronájem dochází zejména z důvodu etnicity či státní příslušnosti. Realitní kanceláře nijak nezjišťují například majetkové možnosti zájemce, ten je odmítnut pouze na základě své příslušnosti ke konkrétní národnosti nebo z důvodu cizí státní příslušnosti,“ uvedl k průzkumu Český helsinský výbor.

Oslovili jsme přímo jeden ze sledovaných serverů a poprosili ho o komentář. „Inzeráty na našich stránkách uveřejňují sami majitelé nemovitostí. Naše zákaznické oddělení inzeráty pravidelně kontroluje a v případě shledání závadného popisu je na tuto skutečnost majitel upozorněn a text je smazán. Také v případě, že je závadný obsah nahlášen našimi uživateli, je postup stejný,“ odpověděl nám Pavel Seiner, projekt manager bezrealitky.cz.

Název inzerátu
Základem kvalitního a hlavně úspěšného inzerátu jsou přitom tři základní věci: název vč. uvedení lokality, fotografie a cena. Než se potenciální kupec začne o danou nemovitost vůbec zajímat, musí ho zaujmout už samotný název. Je to stejně tak důležité, jako titulek u článku – také si ho lidé nepřečtou, pokud je neupoutá titulek. Nevyhovující, avšak často se objevující, je název inzerátů např. „Byt 1+1 Brno.“ Vždy je lepší už v názvu upozornit na klady, odlišnosti, výhody atd., kterými se nemovitost liší. Taková informace upoutá zájemce mnohem víc. A protože je jedním ze základních kritérií výběru bydlení i lokalita, doporučuje se zmínit ji také rovnou v názvu. Náš ukázkový byt v Brně by se tak mohl prezentovat jako: „Slunný byt 1+1 s pěkným výhledem v Brně, ul. Vinohrady“.
FOTOGRAFIE RD realitní kanceláře Rubiko

Fotografie
Fotografie starými mobilními telefony, záběry na umyvadlo nebo do prázdného kouta. I tak vypadají mnohdy fotografie, které nabízejí samotné realitní kanceláře. Makléři v Česku si zřejmě s focením nabízených prostor hlavu moc nelámou. Pokud ale nezaujme fotografie, zájemcům nestojí za to se jít do nemovitosti podívat osobně. Jejich čas je drahý a oni chtějí jít na jistotu. Fotografie by přitom měla „vymáčkout“ z bytu či domu to nejlepší, poukázat na jeho klady. Tedy pokud jde o „náš“ slunný byt v Brně, ukažme ho v plné sluneční záři. Světlo je při focení základ, a proto se doporučuje místnost vyfotit klidně v různých fázích dne a pak porovnat, kdy světlo místnosti sluší nejlépe.
Velmi důležité je neukazovat na fotkách osobní věci uživatelů, kteří se z bytu či domu budou stěhovat – před fotoaparátem tedy skrýt všechno nádobí, sošky, rodinné fotografie apod. Pokoj musí vypadat uklizeně s minimem věcí. Základem je uklizená a zbytečností zbavená kuchyně a koupelna. V ložnici se rozhodně neukazují peřiny s povlečením, což se může jednoduše skrýt pod přehoz. Připravit nemovitost k prodeji pomůže i služba Home staging.
Rodinný dům fotografie
Cena
Má se uvádět cena nebo ne? Odborníci říkají, že ano. „U nejvyhledávanějších nemovitostí (domy, byty, pozemky, chaty) jsou inzeráty bez ceny otevírány na realitních portálech mnohem méně. My máme změřeno, že jde o poměr 10:1 (10x je otevřen inzerát s cenou v poměru 1x inzerát bez ceny). Stejné vychází také poměr ve vztahu na fotografie u inzerátu ano nebo ne. Nejlepší kombinace je uveřejněná cena, fotografie a dobrý název inzerátu,“ uvádí Michal Pich, ředitel realitních serverů realitycechy.cz a realitymorava.cz.

Obsah inzerátu
Samotný obsah inzerátu by měl obsahovat na jedné straně všechny důležité informace, na druhé straně by vše mělo být maximálně stručné a jasné. Je přitom těžké učit, co všechno se má uvádět, protože každá nemovitost je originální, a proto je třeba tak k popisu přistupovat.
hezký rodinný dům
Ukázka obsahu běžného inzerátu bytu:
• Název vystihující i danou nemovitost nebo místo (nikoliv pouze „Byt 1+1“)
• kategorie (1+1, 2+1 atd.)
• výměra v m2 (šikovný makléř dokáže popsat i výměru jednotlivých místností)
• podlaží (pokud vyšší zda výtah ano/ne)
• pokoje (průchozí, neprůchozí), orientace světových stran
• balkon, terasa, lodžie, sklep (ano/ne)
• připojení k internetu, pevná telefonní linka
• stav bytu (před, po rekonstrukci, pokud ano tak čeho)
• stav celého domu (před, po rekonstrukci, pokud ano čeho)
• základní popis lokality (klidná, rušná)
• výhody (pěkný výhled, žádaná lokalita apod.)
• parkování (není problém, parkovací stání v ceně apod.)
• od kdy bude byt volný
• typ vlastnictví (osobní, družstevní)
• základní vybavenost okolí (jak daleko je školka, škola, obchod, stanice metra, tramvaje atd.)
• popis bytu z pohledu realitního makléře

http://www.realitymorava.cz/realitni-zpravodaj/713-ne-deti-ne-cizince-v-cesku-se-objevuji-diskriminacni-inzeraty-jak-ma-vypadat-kvalitni-inzerat